Liu yifei likeness as Mulan for Photorealistic rendering
این آموزش توسط Jungwon Park ، هنرمند ارشد LookDev از کره جنوبی ، با سالها تجربه در زمینه بازی ، فیلم و تولیدات تلویزیون تدریس می شود. او به عنوان توسعه دهنده بسیاری از بازی ها از جمله “AION” ، “Lineage” و “Blade and Soul” فعالیت کرده است. در این آموزش می آموزید که چگونه یک پوست واقعی ایجاد و از روش رندر با کیفیت بالا برای مدل های سه بعدی استفاده کنید. در آموزش با تکنیک های دقیق مدل سازی و کل روند look development برای فیلم آشنا می شوید.
یادآوری: این یک آموزش سطح متوسط تا پیشرفته است که برای دانشجویان حرفه ای در mapping و rendering که دانش کمی در مورد مدل سازی دارند طراحی شده است . بنابراین نیاز است که دانشجویان پایه و اساس خوبی در مایا داشته باشند.
سرفصلهای این دوره آموزشی
- look development در فیلم و تلویزیون چیست؟
- look development چه نقشی در فرآیند صنعت فیلم و تلویزیون بازی می کند؟
- تولید بافت پوست SSS با استخراج بافت تصویر از TexturingXYZ در ZBrush و Mari
- ایجاد displacement map در مایا و نمایش جزئیات شبکه صورت
- توضیحات مفصل در مورد عملکرد پوست با کیفیت بالا SSS
- نمایش حداکثر جزئیات چهره صورت
- کاربرد Xgen در تولید مو
- نورپردازی در مایا
- استفاده از آرنولد شیدر برای ترکیب مو و رندرینگ نهایی در مایا
- تنظیم از طریق فتوشاپ به منظور اطمینان از اثر مطلوب رندر
DESCRIPTION
( Liu yifei likeness as Mulan ) for Photorealistic rendering : Yiihuu’s grand production in late 2018 – a tutorial, never launched online before, of the look development of a rare film role, with the heroine in the Disney film “Mulan” that will be released in 2020 as the prototype. By learning the film-based process techniques, you will embrace a bright future in the CG industry where IP is prevailing.
The tutorial is instructed by Jungwon Park, senior LookDev artist from South Korea, with years of experience in game, film and TV role development. He has worked as the look developer of many games including “AION”, “Lineage” and “Blade and Soul”. In this tutorial, you will learn how to create lifelike skin texture and the high-quality rendering technique for 3D role models. Here you will acquire the exquisite modeling techniques and the whole process of look development for film roles.
Reminder: this is a middle-to-high-level tutorial designed for advanced learners of mapping and rendering, with little instruction on the modeling part, and thus requires the learners to have a good foundation in Maya.
What is film and TV role look development?
Role look development is the process of planning and selecting a role during film and TV production, and creating the CG virtual image accordingly. It is usually applied in live-action animated films, CG films and commercial blockbusters with special effects, e.g. “Gintama”, “Legend of Ravaging Dynasties”, “Warcraft”, as well as the Disney film “Mulan” that will be released in 2020.
What role does it play in the process of film and television industry?
Once the CG virtual image is completed, it can provide great support for character dressing, form, action, post-production special effects and even performance. The CG image has more freedom and modification space, which is indispensable in the film workflow.
Production of SSS skin texturingCourse case 1
This section provides detailed explanation of the principle of SSS high-quality skin performance, by extracting the image texture from TexturingXYZ in ZBrush and Mari, creating the displacement map in Maya and displaying the detailed facial grid.
display of the utmost facial detailsCourse case 2
This section is about lifelike facial details, in which the facial organs of the female role and the application of skin texturing will be introduced. It also provides a structural analysis of the eyes, as well as the principle and application of Xgen in hair generation.
high-level lighting rendering settingCourse case 3
This section explains the principles of camera angle and focal length and lighting in Maya, the use of Arnold Shader for hair synthesis and final rendering, as well as adjustment via Photoshop to ensure the optimal rendering effect.
Mari | Autodesk Maya | ZBrush
حجم دانلود : 3.3GB | اینترنت مصرفی نیم بها
پسورد : digischool.ir مزایای اشتراک VIP : ♦ دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ♦ ♦ امکان دانلود تمامی آموزشهای دانلودی ♦ ♦ امکان مشاهده تمامی آموزشهای فارسی ♦جهت مشاهده این آموزش و سایر مطالب اشتراک VIP تهیه نمایید
"برای تهیه اشتراک VIP کلیک کنید"
مشخصات دوره
- فیلم آموزشی 64
- فایل تمرین 1
- مدت زمان 23 ساعت
- سطح All levels
- زبان زیرنویس انگلیسی
- سال 2020
- زیرنویس دارد
-
Chapter 1.Intro
-
Chapter 2.Modeling
-
Chapter 3.Texturing
- Color texture using texturingXYZ cross polarized photo set #1/2
- Color texture using texturingXYZ cross polarized photo set #2/2
- Make up for female face
- Face Displacement texture using texturingXYZ #1/3
- Face Displacement texture using texturingXYZ #2/3
- Face Displacement texture using texturingXYZ #3/3
- Arm texturing in photoshop and Mari #1/2 Albedo
- Arm texturing in photoshop and Mari #2/2 Displacement
- Substance painter for body texturing #1/4 Preparing
- Substance painter for body texturing #2/4
- Substance painter for body texturing #3/4
- Substance painter for body texturing #4/4
-
Chapter 4.Displacement
-
Chapter 5.Camera & Light
-
Chapter 6.Speculars
-
Chapter 7.Skin Shading
-
Chapter 8.Eye
-
Chapter 9.Xgen for Hair
-
Chapter 10.Body shading
-
Chapter 11.Pose
-
Chapter 12.Rendering
2 نظر
سلام
لینک ها باز نمی شن
ممنون
سلام
لینکها چک شد مشکلی نیست
اگر از نرم افزار تغییر ip استفاده میکنید غیر فعال کنید