REALISTIC Creature Texturing Painting Tutorial Mari Zak Boxall
مراحل Texturing و Painting واقع گرایانه procedural در Mari را بیاموزید.
در این دوره آموزشی به Texturing و Painting واقع گرایانه یک تمساح بصورت procedural در نرم افزار Mari می پردازیم. در صنعت VFX تقریباً غیرممکن است که مدلساز دارایی بدون مراجعه به عکس مرجع انجام شود . این دوره بر ساخت بافتهای واقع گرایانه تمرکز خواهد کرد.
ما این بافت ها را ذهنی ایجاد نخواهیم کرد ، بلکه کل مراحل را با استفاده از عکاسی برای جهت دهی و الهام گرفتن انجام خواهیم داد.
ما به طور گسترده در مورد چگونگی تجزیه این عکاسی و ساخت بافت بر اساس مشاهدات خود صحبت خواهیم کرد ، تا طرحی برای نحوه برخورد با دارایی که قرار است ساخته شود ارائه دهیم.
علاوه بر این ، ما نه تنها سعی در رنگ آمیزی بافتهای زیبا خواهیم داشت ، بلکه این کار را به روشی انجام خواهیم داد که بتوانیم برای هرگونه احتمالی برنامه ریزی کنیم.
این می تواند تغییر مدل ، تغییر UV یا هر نوع درخواست برای پروژه باشد . در اصل دارای بافت های زیبا می سازیم که در برابر تغییرات انعطاف پذیر هستند.
این بدان معناست که ما باید بصورت متعادلی از مهارتهای فنی و هنری برای ساخت این دارایی استفاده می کنیم. ما با استفاده از node graph فوق العاده قدرتمند در یک روش
ساخت یافته کار خواهیم کرد و با ترکیب روش های رویه ای برای ایجاد پوشش غیر تخریبی و کامل آمادگی پاسخگویی به هر گونه تغییر در حین کار را خواهیم داشت . با digischool همراه باشید.
| INTRODUCTION |
This is a pre-recorded online texturing course, with each step recorded and structured into bite size chapters.
Going from preparing a model for texturing – through to exporting final textures out of Mari.
In the VFX industry it’s almost impossible to be given an asset without photo reference to work towards, and this course will focus on creating photo-realistic textures.
We won’t be creating these textures from our head, we’ll be referencing photography though the entire process to give us direction and inspiration.
We’ll talk extensively on how to break down this photography and building the textures based on your own observations, to come up with a plan for how we will approach the asset.
Additionally we won’t only be trying to paint aesthetic textures, but doing so in a way where we are able to plan for any eventuality.
This could be a model change, UV change or client requests. Essentially have great looking textures, whilst being flexible to changes.
This means that we need to approach this asset with the mindset of incorporating the right balance of technical and artistic skills. We’ll work in a structured way using the
incredibly powerful node graph where we will mix the efficiency of procedural methods to establish non-destructive, full coverage to ensure we can make changes
on-the-fly to account for any changes, but with the ability to art direct every layer for custom paint work.
This will ensure you finish the course not only with technical skills of how to use the software, but with the confidence to take everything you’ve learnt to tackle your own creatures for that killer, industry ready showreel piece.
Mari | Substance Designer | Photoshop
حجم دانلود : 1.03GB | اینترنت مصرفی نیم بها
پسورد : digischool.ir مزایای اشتراک VIP : ♦ دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ♦ ♦ امکان دانلود تمامی آموزشهای دانلودی ♦ ♦ امکان مشاهده تمامی آموزشهای فارسی ♦جهت مشاهده این آموزش و سایر مطالب اشتراک VIP تهیه نمایید
"برای تهیه اشتراک VIP کلیک کنید"
مشخصات دوره
- فیلم آموزشی 12
- فایل تمرین 4
- مدت زمان Lifetime access
- سطح All levels
- زبان انگلیسی
- سال 2021
- زیرنویس ندارد
-
REALISTIC Creature Texturing Painting Tutorial Mari Zak Boxall
- Part 01 Generating cavity maps
- Part 02 Setting up mari intro to Mari and blocking initial colours
- Part 03 Adding overlays and painting large scale variation
- Part 04 Painting mouth yellow skin textures
- Part 05 Painting eye textures
- Part 06 Painting teeth textures
- Part 07 Painting calcuim buildup
- Part 08 Painting dirt and dust
- Part 09 Painting area masks
- Part 10 Painting area masks
- Part 11 Painting area masks
- Part 12 Painting specular roughness and exporting textures
- displacementMaps.7z
- model.7z
- ref.7z
- zboxall.7z