FumeFX 6 یک پلاگین مولتی فیزیک برای 3ds max است که دینامیک سیالات را با سیستم مبتنی بر گره که شامل rope ، rigid body dynamics ، cloth ، soft body dynamics ، inflatable softbody، voxel grid manipulation ، دسترسی مبتنی بر گره به شبیهسازی FumeFX و منابع است، ادغام میکند.کنترل انیمیشن شخصیت و غیره.
با بیش از 140 گره آماده استفاده، هنرمندان میتوانند طیف کاملاً جدیدی از جلوههای بصری را مستقیماً در بسته FumeFX با کارآمدتر و مقرون به صرفهتر از همیشه ایجاد کنند. کنترل شبیهسازی FumeFX یا اصلاح حافظههای پنهان موجود با استفاده از یک گردش کار مبتنی بر گره مدرن، امکانات بیپایانی را برای شما باز میکند.
هنرمند از پشتیبانی مستقیم Arnold point ، spline ها، نمونه ها، حجم ها، کانال های سفارشی و رویه ها بهره مند خواهد شد.
در طول 17 سال گذشته توسعه و نوآوری FumeFX به بخشی جدایی ناپذیر از پایپلاین تولید استودیوهای بزرگ تبدیل شده است. برای ایجاد جلوه های بصری برای بسیاری از فیلم های پرفروش مانند دکتر استرنج، ثور، رولند امریش 2012، هوگو، روح سوار: روح انتقام، کشیش، افق، ساکرپانچ، مرد عنکبوتی 3، خاستگاه مردان ایکس: ولورین، سوپرمن استفاده شده است. Returns، Iron Man و موارد دیگر. سینمای بازی های رایانه ای مانند بلیزارد StarCraft II، Assassin’s Creed Revelations، The Warhammer Series و بسیاری دیگر به نرم افزار FumeFX برای دستیابی به تصاویری خیره کننده متکی هستند.
کلیپهای ویدیویی توسط Blur Studio، Iloura، Hydraulx، Luma Pictures، Mr. X، Pixomondo، آقای Ruairi Robinson و Uncharted Territory ساخته شدهاند.
هسته شبیه سازی FumeFX به طور مداوم بهبود یافته و اصلاح شده است تا سطح بالایی از واقع گرایی را با حداقل زمان شبیه سازی ارائه دهد. با بیش از 17 سال استفاده موفق در تولید فیلم، بازی های ویدئویی، صنعت تبلیغات و سایر زمینه هایی که نیاز به آتش و دود واقعی دارند، به شکل گیری بسته شبیه سازی سیال کمک کرده است که کاربران می توانند به آن اعتماد کنند. چه ساختن یک شمع در حال رقصیدن روی باد و چه از بین بردن کل بلوک شهر در سبک فیلم 2012، FumeFX می تواند به شما کمک کند شات را به موقع و در حد بودجه مناسب ارائه دهید.
مدل Fire در FumeFX اکسیژن را به معادله اضافه می کند. این مؤلفه جدید راههای مختلفی را برای کنترل خلاقانه فرآیند سوختگی به ارمغان میآورد.
کنترل خلاقانه ای را روی تقریباً هر پارامتر و زمینه شبیه سازی به دست آورید. با افکتورها کنترل گردابه بر اساس سرعت یا تولید دود بر اساس هر مقدار کانال دیگر آسان است. افکترها داده های کانال را به مرحله بعدی می برند.
با افزودن مدلهای مختلف Vorticity، میتوانید از بین انواع حلقههای بصری مختلف انتخاب کنید که به شبیهسازیهای FumeFX شما ظاهر و احساس منحصربفردی میدهد.
چه بخواهید یک جلوه ویژه ایجاد کنید و چه نیاز به تغییر یک انیمیشن نهایی داشته باشید، با Render Warps امکانات بسیار بیشتری وجود دارد. تنها با چند کلیک ماوس، کاربران می توانند شبیه سازی کش شده خود را تغییر شکل دهند و تغییر شکل حاصل را مستقیماً در داخل 3ds Max Viewport یا در تصاویر رندر شده مشاهده کنند.
Post Processing به شما این امکان را می دهد که حافظه پنهان را دوباره زمان بندی کنید، Render Warps را بیک کنید، بین فرمت های مختلف تبدیل کنید یا با حذف کانال هایی که دیگر در گردش کار شما مورد نیاز نیستند، fetch کش را بهبود بخشید و فضای دیسک را ذخیره کنید.
Solver QCG در FumeFX برای سرعت و استحکام بهینه شده است. این کنترل کامل بر تعادل واقع گرایی در مقابل سرعت دارد.
این یک راه حل عالی برای صرفه جویی در زمان است. این به کاربر این امکان را می دهد که چندین شبکه همپوشانی را به طور همزمان شبیه سازی کند در حالی که همه فیلدها بین مرزهای شبکه همپوشانی به طور خودکار منتشر می شوند.
افزودن جزئیات بیشتر به شبیه سازی FumeFX موجود هرگز آسان تر از اکنون نبوده است. این یک راه سریع، کارآمد و قابل پیش بینی برای افزایش وضوح شبکه است.
نماهای دید با استفاده از GPU تصاویر قابل مقایسه با رندر تولید می کند تا بازخورد فوری در مورد ظاهر و رفتار شبیه سازی ارائه دهد. در میان بسیاری از مزایا، آن پشتیبانی از صادرات viewport.png در طول شبیه سازی است.
NodeWorks یک مولتی فیزیک کاملاً جدید مبتنی بر گره است که برای انتشار FumeFX 6 توسعه یافته است. این شامل بیش از 140 گره آماده برای استفاده است که در 15 گروه عملکردی مانند Dynamics، FumeFX و Voxels، Fibers، PhysX، Splines، Shapes، Math مرتب شده اند.
ذرات NodeWorks در گروهها و خوشهها سازماندهی شدهاند و پایه و اساس cloth ، soft body dynamics ، rigid body dynamics ، fractures و سایر شبیهسازیها در NodeWorks هستند. کانالهای سفارشی ذرات را میتوان با بافتهای Arnold renderer’s user data استفاده کرد که استفاده از ویژگیهای ذرات را برای سایهزنی آسان میکند.
NodeWorks از nVidia PhysX برای rigid body dynamics و همچنین cloth و soft body collisions استفاده می کند.
ذرات را به طرق مختلف با اسپلاین ها وصل کنید و به صورت هندسی یا رویه ای مانند منحنی های آرنولد رندر کنید.
پشتیبانی کامل از: نقاط رندر آرنولد، منحنی ها، نمونه ها، رویه ها، داده های کاربر و نمونه های FStorm.
شبیه سازی رفتار واقع گرایانه از ماهی ها، گله پرندگان یا دسته ها با کنترل مستقیم بر پارامترهای فیزیکی.
از روشهای فعالسازی مختلف برای جداسازی تدریجی اشیاء در face/polygon استفاده کنید.
پشتیبانی گسترده از node based shape animation پخش، توقف یا تغییر انیمیشن بر اساس رویدادهای دیگر.
هر شکلی از شبیه سازی حتی سیال را به مکعب تبدیل کنید..
شکستن هندسی سریع و قوی با استفاده از الگوهای داخلی مختلف، گروه ذرات و نقاط تماس شکست سفارشی.
مشر ذرات سریع که شامل Zhu-Bridson وAnisotropic meshing model است. این به شما امکان می دهد تا ذرات و وکسل های FumeFX را مش کنید.
گره های مرتبط با وکسل امکان ادغام با شبیه سازی FumeFX، دستکاری حافظه پنهان و ایجاد فیلد وکسل سفارشی را فراهم می کنند. محتوای هر وکسل می تواند مستقیماً قابل دسترسی و تغییر باشد که امکانات بی پایانی را به شما باز می کند.
آزادی کامل مبتنی بر گره در مجسمه سازی میدان نیروی که می تواند در حافظه پنهان ذخیره شود و با شبیه سازی ذرات یا سیال استفاده شود.
گره Particle Advection داخلی به کاربر اجازه می دهد میلیون ها ذره را روی حافظه پنهان شبیه سازی FumeFX موجود جابجا کند.
ادغام منابع با particles ، cloth ، rigid body dynamics ، spline و سایر ویژگی های NodeWorks کنترل نهایی انتشار را فراهم می کند.
پارچه مبتنی بر ذرات NodeWorks و soft body dynamics میتوانند طیف وسیعی از جلوههای بصری را ایجاد کنند که با شبیهسازیهای مایع FumeFX تعامل دارند. اثراتی مانند پارگی و پلاستیک به طور کامل پشتیبانی می شود.
این نوع Soft Body با استفاده از گزینه Inflatable اجازه می دهد تا جسم به تدریج باد شود و در هوا شناور شود.
یک ماده جامد می تواند به عنوان پاسخی به نیروهای خارجی دچار تغییر شکل دائمی شود. در اکثر مواد مشاهده می شود و برای دستیابی به شبیه سازی های واقعی پارچه و Soft Body ضروری است.
اجسام Soft Body حاوی الیافی هستند که در سرتاسر فضای داخلی جسم ایجاد می شوند و پشتیبانی ساختاری بیشتری را فراهم می کنند.
پارچه با ایجاد سه نوع فیبر مختلف بر روی سطح جسم ایجاد می شود: کشش، برش و خم. این الیاف می توانند کشیده شوند، پاره شوند یا دچار تغییر شکل دائمی (پلاستی) شوند.
گردش کار مبتنی بر گره به هنرمند اجازه می دهد تا هر فیبر مجزا در سیستم را انتخاب و تغییر دهد و همچنین زمان و موقعیت پارگی فیبر را دقیقاً تعیین کند.
یکی از مهمترین جنبه های NodeWorks ادغام با شبیه سازی FumeFX است. هنرمندان اکنون یک راه حل منحصر به فرد برای استفاده از پارچه و اشیاء Soft Body به عنوان منابع یا موانع FumeFX دارند.
FumeFX برای 3ds Max دارای سطوح مختلف پشتیبانی از 3ds Max Scanline، Arnold، Redshift، Corona رندر و FStorm است. سایر رندرها مانند Octane و VRay می توانند کش های FumeFX را با استفاده از فرمت فایل OpenVDB رندر کنند.
FStorm از رندر نمونه های شکل NodeWorks پشتیبانی می کند.
این دو رندر پشتیبانی مستقیم برای رندر کردن حجم های FumeFX دارند که در آن کاربر نیازی به صادرات کش به فایل vdb. و استفاده از شبکه های حجمی ندارد.
FumeFX و NodeWorks عمیقاً با رندر آرنولد از جمله پشتیبانی مستقیم برای رندر کردن حجم ها، نقاط، spline ها، نمونه ها، رویه ها و داده های کاربر یکپارچه شده اند.
هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!
؟ آیا قبلا ثبت نام کرده اید ورود