TWINMOTION 2023.1 منتشر شد.
Twinmotion 2023.1 با رابط کاربری ساده، متریالهای جدید و بهبودیافته ، path tracing پیشرفته، بیش از 1000 دارایی جدید با کیفیت بالا، تمپلیتهای مخصوص هر صنعت و بسیاری موارد دیگر اکنون برای دانلود در دسترس است.
رابط کاربری جدید و بهبود یافته
زمان تغییر است! Twinmotion 2023.1 دارای یک رابط کاربری جدید است که هم چشم نوازتر است و هم با ابزارهای دیگر در اکوسیستم Epic هماهنگتر است. اما مهمترین مورد این است که بهرهوری شما را با برجسته کردن قابلیتهای قبلی و کاهش تعداد کلیکهای لازم برای دسترسی به کنترلها افزایش میدهد ، در حالی که مانند همیشه در دسترس و آسان برای یادگیری و استفاده باقی میماند.
محیط ها و پس زمینه های متناسب با پروژه شما
با الگوهای جدید که طیف وسیعی از محیط های داخلی و خارجی را برای به رخ کشیدن طراحی شما ارائه می دهد، در زمان و کارهای تکراری صرفه جویی کنید.
اینها یک نقطه شروع سریع و آسان را برای تجسم شما فراهم می کنند، از جمله نماهای چند دوربین.
به سادگی دارایی خود را با دارایی موجود در الگو تعویض کرده و آماده صادرات رسانه خود باشید. مجموعه اولیه قالبها شامل آسمانهای روز و شب، Display Plinths ، Basic Lighting ، Worktable ، Monochromatic و موارد بیشتر میشود.
همچنین چندین ویژگی cyclorama رویهای جدید اضافه شده است تا پسزمینههای منحنی مورد استفاده در عکسهای محصول را شبیهسازی کنیم تا پسزمینه ظاهراً ناپدید شود و تمرکز روی خود محصول باشد.
عرض، عمق و ارتفاع را می توان برای هر دارایی و همچنین شعاع منحنی ها تنظیم کرد، بنابراین می توانید به سرعت پس زمینه ایده آل را برای مطابقت با مقیاس و نسبت محصول خود ایجاد کنید.
پیشرفت های Path Tracer
Path Tracer که در Twinmotion 2022.1 معرفی شد، به شما امکان میدهد تصاویر با پیکسل نهایی قابل مقایسه با رندرهای آفلاین ایجاد کنید.
شما می توانید بین Path Tracer و رندر realtime با یک کلیک جابجا شوید. در این نسخه، پیشرفتهای Path Tracer شامل پشتیبانی از decals (شامل صدها مگااسکن Quixel با کیفیت بالا ) و مه حجمی، و همچنین رندر آسمان بهبود یافته است.
علاوه بر این، اشیاء شفاف اکنون به درستی با عمق میدان نمایش داده می شوند.
متریالهای جدید و بهبود یافته
در این نسخه مجموعهای از متریالهای فیزیکی مبتنی بر کشیدن و رها کردن به کتابخانه گسترده Twinmotion و همچنین پیشرفتهایی در مواد پایه اضافه شده است.
در ابتدا، ما 78 متریال جدید را به دستههای پارچه، چرم، پلاستیک و فلز اضافه کردهایم.
این متریالهای جدید که روی ابر میزبانی میشوند، دارای بافتهای 4K هستند که آنها را برای نماهای دوربین نزدیک مناسب میسازد.
در حالی که این متریالها در اصل برای تجسم محصول ایجاد شده اند (برای سهولت یافتن آنها با “prodviz” برچسب گذاری شده اند)، این متریالها در طیف گسترده ای از صنایع مفید خواهند بود.
با تغییر رویکرد به صنعت خودرو ، نوع جدیدی از متریالها با پارامترها و ویژگیهای اختصاصی برای کنترل جلوههای خاص رنگ خودرو ، مانند Flakes و Orange Peel اضافه کردهایم که به شما امکان میدهد طیف گستردهای از پرداختها از جمله chameleon و pearlescent را شبیهسازی کنید. . 34 متریالها جدید در این دسته وجود دارد.
تعدادی پیشرفت در متریالهای پایه وجود دارد که اکنون از روند کاری استاندارد PBR و قراردادهای نامگذاری پیروی می کنند.
اکنون می توان از یک بافت جداگانه یا یک کانال آلفای تعبیه شده به عنوان نقشه Opacity استفاده کرد.
کنترلهای تصحیح رنگ جدید روی بافتهای ورودی وجود دارد. ویژگی UV در هر متریال پایه موجود است و کیفیت Parallax Offset Mapping به طور قابل توجهی بهتر شده است، بدون اینکه بر عملکرد تأثیر بگذارد.
علاوه بر این پیشرفتهای کلی، متریالهای پایه شیشهای اکنون گزینهای برای استفاده از حالت سایه شفاف نازک دارند و نقشههای بافت را میتوان به کانالهای Base Color ، Roughness ، Metallic و Normal اضافه کرد.
همچنین پارامترهای جدیدی مانند Index of Refraction و Iridescence و Imperfections وجود دارد.
این پیشرفتها شما را قادر میسازد طیف گستردهای از متریالها مانند شیشه را شبیهسازی کنید که هنگام Path Tracer، سایههای رنگی ایجاد میکند، همراه با شیشههای چند رنگ، سندبلاست و مات. در نتیجه، بیست و دو متریال جدید به کتابخانه متریال شیشه ای اضافه شده است.
انسان های آماده جدید و دارایی های استاندارد
کتابخانه دارایی داخلی دائما در حال گسترش است! از سال 2022.2، بیش از 300 انسان آماده جدید را در دسته بندی هایی مانند تابستان، کسب و کار، ساخت و ساز، مسافرت، و دانشگاه و نزدیک به هزار دارایی استاندارد در حیاط خلوت ، تجهیزات ورزشی، انبارداری، دکوراسیون، حمام، دفتر و … اضافه کرده ایم.
دستهبندیهای مراقبتهای بهداشتی که پر کردن طیف وسیعتری از صحنهها با داراییهای کشیدن و رها کردن مناسب، با کیفیت بالا و آماده را آسان میکند.
صادر کننده فایل Twinmotion Datasmith
توانایی انتقال پروژه از Twinmotion به Unreal Engine ، جایی که می توانید تعاملات سفارشی و انیمیشن های پیشرفته را اضافه کنید، یکی از نقاط قوت Twinmotion است.در این نسخه، ما در حال جایگزین کردن پلاگین Twinmotion Datasmith Importer برای Unreal Engine با صادرکننده فایل داخلی Twinmotion Datasmith هستیم.
این به شما امکان می دهد پروژه خود را از Twinmotion صادر کنید از جمله متریالها ، مش های استاتیک و بافت ها در قالبی که Unreal Engine می تواند آن را درک کند و به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که متریالها به درستی در دارایی هایی که از کلاد هستند اعمال می شوند.همچنین یک محتوای بسیار کوچکتر Datasmith Twinmotion برای پلاگین Unreal Engine وجود دارد که باعث بهبود سرعت دانلود و به حداقل رساندن اندازه پروژه Unreal Engine می شود.
فرمت فایل Twinmotion بهینه شده
فرمت فایل Twinmotion به چند روش اصلاح شده است: مش ها و بافت های یکسان در یک پروژه را می توان شناسایی کرد و از تکرار در فایل ذخیره جلوگیری کرد.صحنه ها با فشرده سازی چند رشته ای روی سخت افزار چند هسته ای ذخیره می شوند و فایل های HDRI اکنون به میزان قابل توجهی فشرده و در فایل های Twinmotion جاسازی شده اند.این تغییرات تأثیر مثبتی بر اندازه فایل، زمان ذخیره و بارگذاری صحنه و عملکرد جهانی دارد.
نمایشگر دید بهبود یافته
Twinmotion اکنون از Resolution Super Temporal Super Resolution (TSR) برای نمونهبرداری از نمایشگر ویوپورت استفاده میکند که منجر به رندرینگ ویوپورت با کیفیت بالاتری نسبت به نسخههای قبلی و بدون تأثیر بر عملکرد میشود.
برچسب:CG, modeling, render, texturing, Twinmotion, انیمیشن, تکسچرینگ, رندر, معماری, نور پردازی