ساخت محیط خارجی معماری در تری دی مکس و ویری
این آموزش برای افراد مبتدی تا متوسط در 3ds Max است که به شما قدم به قدم مدل سازی فضای خارجی خانه را آموزش می دهد . در این آموزش پروژه محور شما با تمامی ابزارها و تکنیکهای مورد نیاز برای ساخت محیط خارجی در 3dmax و Vray بطور کامل آشنا می شوید.
قسمت اول: مدلسازی زیرزمین
برای دیدن ادامه فیلمهای آموزش به قسمت فیلمهای آموزش بروید.
درباره Vray
ویری (به انگلیسی : Vray ) نام یک نرمافزار جانبی بوده که در زمینه پرداخت تصاویر سه بعدی به صورت ایستا و متحرکسازی فعالیت میکند. ویری ساخت شرکت بلغارستانی کیاسگروپ (Chaos Group) است که به صورت یک افزایه یا پلاگین به نرمافزارهای اصلی در زمینه سه بعدیسازی اضافه میشود.
اولین نسخه Vray در سال ۱۹۹۷ برای 3dmax تری دی مکس روانه بازار شد و با گذشت مدت زمان کمی توجه بسیاری از هنرمندان تصویر ساز سه بعدی را به خود جلب نمود در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر جهان Vray از محبوبیت بسیار بالایی در میان معماران برخوردار است بهطوریکه اکثر دانشجویان این رشته اقدام به یادگیری آن برای ارائه بهتر و واقعی گرایانه تر طرحهای خود میکنند.
وظیفه اصلی ویری و دیگر موتورهای رندر که رغیب ویری محسوب میشوند انجام محاسبات و پردازشهایی برای واقعی جلوه دادن تصویر سه بعدی میباشد که این محاسبات بر اساس الگریتمها و فرمولهای فیزیکی صورت میگیرد تا بتواند دنیای واقعی و رفتار نورها را در کامپیوتر به صورت فیزیکی شبیهسازی کند.
ویری Vray از ابتدای تولد خود تاکنون بارها بروزرسانی شدهاست و قدرت خود را در محاسبات دقیق تر افزایش داده و همین امر موجب محبوبیت بیشتر آن در میان کاربران دنیای نرمافزارهای سه بعدی شده است.
مشخصات دوره
- فیلم آموزشی 14
- فایل تمرین 0
- مدت زمان 9 ساعت
- سطح All levels
- زبان انگلیسی
- سال 800
- زیرنویس دارد
-
ساخت محیط خارجی معماری در 3D smax و Vray
- قسمت اول: مدلسازی زیرزمین
- قسمت دوم: مدلسازی طبقه اول
- قسمت سوم: مدلسازی طبقه دوم
- قسمت چهارم: سقف و عناصر تزئینی
- قسمت پنجم: پله ها و عناصر تزئینی
- قسمت ششم: مدلسازی و افزودن درها ، پنجره ها و نردها
- قسمت هفتم: افزودن پنجرها و متریالهای وی ری
- قسمت هشتم: ساخت و افزودن متریال وی ری به مدل
- قسمت نهم: ساخته چمن صحنه و ایجاد دوربین
- قسمت دهم: ساخت بگراند و نورپردازی صحنه
- قسمت یازدهم: اضافه کردن گیاهان و فنس به صحنه و تنظیمات رندر نهایی
- قسمت دوازدهم: پست پروداکشن
- قسمت سیزدهم: استفاده از کانال آلفا در رندر نهایی
- دانلود فایل تمرین