The Gnomon Workshop – Character Rigging in Maya for Game Production
با مفاهیم اصلی ریگینگ کاراکتر در Maya آشنا شوید.
در این دوره آموزشی با مفاهیم اصلی ریگینگ کاراکتر در Maya و نحوی ساخت ریگهای کاراکتر برای بازی آشنا می شوید. این ورکشاپ 5 ساعته توسط Taylor Whitsett ، انیماتور فنی در Respawn Entertainment ، نشان می دهد که چگونه از اصول اولیه ریگ برای ساخت ریگ های پیچیده کاراکتر بصورت خلاقانه استفاده کنید . اگر چه ریگینگ کاراکتر می تواند طاقت فرسا به نظر برسد ، اما وقتی اصولی انجام شود هرگز اینگونه نیست. تیلور تکنیک های اثبات شده ای را که از طریق تجربه کار بر روی عناوینی از جمله Walking Dead: Saints & Sinners و Medal of Honor: Above and Beyond به دست آورده است به شما آموزش می دهد و به شما کمک می کند تا از این طریق بتوانید از هر مانعی عبور کنید. با digischool همراه باشید.
هدف این ورکشاپ توانمند سازی شما با ایده ها و مفاهیمی است که بتوانید بصورت موثر آنها را در هر مدل کاراکتری به کار ببرید. مدل شخصیت Nyra که در سراسر کارگاه به نمایش گذاشته شده است ، توسط Paul Tosca با استعداد فوق العاده ایجاد شده است و به عنوان فایل پروژه با این ورگشاپ در دسترس است.
| INTRODUCTION |
Learn the core concepts of character rigging in Maya and how to build production-ready, animator-friendly character rigs. This 5-hour workshop by Taylor Whitsett, a Technical Animator at Respawn Entertainment, reveals how to apply basic rigging principles to create complex character rigs creatively. While character rigging can often feel overwhelming, it doesn’t need to be; Taylor shares industry-proven techniques gained through experience working on titles including Walking Dead: Saints & Sinners and Medal of Honor: Above and Beyond, to help you break through any hurdles.
Follow along as Taylor introduces fundamental rigging concepts and walks through the steps to building efficient character rigs for games. From establishing a character pipeline to setting up the bind skeleton and creating a control rig, all the way through to building automated rigging and animation systems; this workshop details the entire workflow in Maya.
The goal of this workshop is to empower you with ideas and concepts that you can apply to any character model for effective results. The Nyra character model showcased throughout the workshop was created by the incredibly talented Paul Tosca and is available as a project file with this workshop.
حجم دانلود : 867MB | اینترنت مصرفی نیم بها
پسورد : digischool.ir مزایای اشتراک VIP : ♦ دسترسی کامل به تمامی مطالب سایت ♦ ♦ امکان دانلود تمامی آموزشهای دانلودی ♦ ♦ امکان مشاهده تمامی آموزشهای فارسی ♦جهت مشاهده این آموزش و سایر مطالب اشتراک VIP تهیه نمایید
"برای تهیه اشتراک VIP کلیک کنید"
مشخصات دوره
- فیلم آموزشی 12
- فایل تمرین 1
- مدت زمان 5 ساعت
- سطح All levels
- زبان انگلیسی
- سال 2021
- زیرنویس ندارد
-
The Gnomon Workshop - Character Rigging in Maya for Game Production
- 01. Introduction to Character Rigging in Maya for Game Production
- 02. Setting up the Character Rigging Pipeline in Maya
- 03. Prepping the Character Geometry for Rigging in Maya
- 04. Building the Skeleton in Maya — Part 1
- 05. Building the Skeleton in Maya — Part 2
- 06. Creating Forward/Inverse Kinematic Arms in Maya
- 07. Building the Spine in Maya — Part 1
- 08. Building the Spine in Maya — Part 2
- 09. Adding Deformation Helper Joints in Maya
- 10. Building Automated Control Systems in Maya — Part 1
- 11. Building Automated Control Systems in Maya — Part 2
- 12. Final Character Rig Cleanup in Maya
- EX_files.7z